• Alumina bubble brick

    Bata gelembung alumina

    Bata gelembung Alumina adalah salah satu bahan penebat penjimatan tenaga suhu tinggi yang tinggi. Ia menggunakan sfera berongga alumina sebagai bahan mentah utama dan bergabung dengan pengikat lain untuk menembakkan sfera berongga alumina dalam relau suhu tinggi pada suhu 1750 ℃. Bata gelembung alumina mempunyai ciri-ciri kekonduksian terma yang rendah, pemeliharaan haba yang baik, kekuatan mampatan yang tinggi, dan dapat berfungsi pada suhu di bawah 1800 ° C. Ia mempunyai sifat tahan panas dan penebat haba yang sangat baik, dan penjimatan tenaga yang sangat baik.

  • Insulation Firebrick

    Firebrick Penebat

    Ketumpatan bata api penebat adalah 0.60 ~ 1.25g / cm3, dan suhu kerja adalah 900°C hingga 1600°C. Batu bata penebat dapat mengurangkan kos pondasi, mengurangkan keratan rentas kerangka, dan menjimatkan konkrit bertetulang dapat menjimatkan kos bangunan secara menyeluruh. Berbanding dengan batu bata tanah liat padat, kos keseluruhan penggunaan batu bata ringan dapat dikurangkan lebih dari 5%. Batu bata ringan mempunyai kemampuan kerja yang baik dan senang dibina.

  • Special Alumina Brick

    Bata Alumina Khas

    Batu bata alumina khas diperbuat daripada sillimanite, pirit, mullite, dan korundum bermutu tinggi sebagai bahan mentah, dan mempunyai daya tahan 1750 ~ 1790. Di antaranya, Al2O3 tinggi, dan jumlah kekotorannya kecil, dan pembentukan kaca yang boleh dicampur sedikit. Oleh itu, suhu pelembutan beban lebih tinggi daripada batu bata tanah liat. Batu bata alumina khas mengandungi lebih banyak Al2O3, yang hampir dengan bahan tahan api neutral dan dapat menahan hakisan terak asid dan terak alkali.

  • High Alumina brick

    Bata Alumina tinggi

    Bata alumina tinggi adalah bahan tahan api silikat alumina, di mana kandungan alumina melebihi 55%, dan ia dikalsinasi dari bahan mentah alumina yang tinggi. Ia mempunyai ketahanan haba yang tinggi dan ketahanan suhu tinggi pada suhu 1770 ° C ke atas. Batu bata alumina tinggi mempunyai ketahanan terak yang baik dan terutama digunakan untuk batu tungku elektrik pembuatan keluli, tungku kaca, tungku putar simen, dll.

  • Fireclay Brick

    Bata Fireclay

    Batu bata Fireclay terbuat dari tanah liat lembut 50% dan klinker tanah liat keras 50%, yang dibungkus mengikut keperluan ukuran zarah tertentu. Setelah dibentuk dan dikeringkan, mereka dipecat pada suhu tinggi 13001400. Batu bata Fireclay adalah produk tahan api yang lemah dengan asid, yang dapat menahan hakisan terak asid dan gas asid, dan mempunyai daya tahan yang sedikit lemah terhadap bahan alkali, prestasi haba yang baik, dan ketahanan terhadap sejuk dan panas yang cepat

    Batu bata Fireclay adalah salah satu jenis produk siri silika-alumina utama. Mereka adalah produk tahan api dengan kandungan Al2O3 30-48% yang diperbuat daripada klinker tanah liat sebagai agregat dan tanah liat tahan api sebagai pengikat.

  • Corundum Brick

    Bata Corundum

    Kandungan alumina batu bata korundum lebih daripada 90% dan fasa kristal utama adalah korundum. Ia mempunyai kekuatan mampatan yang tinggi pada suhu bilik (hingga 340MPa), suhu permulaan pelembutan beban tinggi (lebih dari 1700 ℃), kestabilan kimia yang baik, dan ketahanan yang kuat terhadap terak berasid atau alkali, logam dan kaca lebur, dll.
    Kestabilan kejutan termal berkaitan dengan strukturnya, dan ketahanan kakisan produk padat adalah baik. Terdapat dua jenis batu bata corundum yang disinter dan batu bata corundum yang bersatu. Sintered alumina dan fused corundum dapat digunakan sebagai bahan mentah, atau klinker bauksit dengan nisbah Al2O3 / SiO2 yang tinggi dapat digabungkan dengan alumina disinter dan dibuat dengan kaedah sintering. Asid fosforik atau agen ikatan lain juga boleh digunakan untuk membuat batu bata corundum yang tidak dipecat.

  • Silica Brick

    Bata Silika

    Bata silika adalah bahan tahan api asid dengan ketahanan yang baik terhadap hakisan terak asid. Suhu pelembutan bata silika di bawah beban setinggi 1640 ~ 1670 ° C, isipadu relatif stabil pada suhu tinggi, dan dapat digunakan untuk waktu yang lama.

    Bahan tahan api berasid terutamanya terdiri daripada tridymite, cristobalite dan sejumlah kecil sisa kuarza dan fasa kaca. Kandungan silikon dioksida melebihi 94%, ketumpatan sebenarnya adalah 2.35g / cm3, ia mempunyai ketahanan terhadap hakisan terak asid dan kekuatan suhu tinggi yang lebih tinggi. Ia tidak akan berubah bentuk setelah penggunaan jangka panjang pada suhu tinggi. Kestabilan kejutan haba yang rendah (1 ~ 4 kali pertukaran haba di dalam air) Silika semula jadi digunakan sebagai bahan mentah, dan jumlah mineralizer yang sesuai ditambahkan untuk mempromosikan penukaran kuarza dalam badan menjadi tridymite. Dipecat perlahan pada suhu 1350 ~ 1430 ℃ di bawah pengurangan atmosfera. Apabila dipanaskan hingga 1450 ℃, akan ada kira-kira 1.5 ~ 2.2% dari jumlah pengembangan jumlah. Pengembangan residu ini akan menjadikan sendi pemotong rapat dan memastikan bahawa batu tersebut mempunyai kedap udara dan kekuatan struktur yang baik.